Saavuta kivuton ja jumiton, rennosti liikkuva keho!

Ei repivää rääkkiä vaan monipuolista toiminnallista treeniä kehoa kuunnellen. Nuku paremmin, palaudu nopeammin sekä selätä jumit ja kivut.

Jukka Harju

Jukka Harju on valmentaja ja kouluttaja. Hän on valmentanut vuodesta 2003 ja muuttanut oman kehonsa jäykästä voimailijasta (jonka selkä hajosi), joustavaksi, rennoksi ja vahvemmaksi toiminnallisessa voimassa. Jukka on rakentanut suositun Natural Bootcamp -systeemin paitsi kehon "korjaamiseen" myös vastaiskuksi kehon rikki rääkkäämiselle. 

Referenssejä

Natural Bootcampin kehittäjä Jukka Harju on kouluttanut ja konsultoinut useita ammattiurheilijoita sekä ohjaajia ja hoitoalan ammattilaisia.

 

Elina Gustafsson

Nyrkkeilyn Euroopan mestari, pohjoismaiden mestari, kaksinkertainen Suomen mestari ja maailman listan sijalla 3

Nooralotta Neziri

Suomen ennätyksen haltija 100 m aidoissa

Patrik Laine

NHL-jääkiekkoilija

Marcus Vänttinen

Ammattilaisvapaaottelija

Hoitoalan asiakkaita

• Helsingin Yliopistollisen keskussairaalan fysioterapeutit
• Ruissalon kuntoutuskeskus
• Porin Lääkäritalon fysioterapeutit
• Kankaanpään kuntoutuskeskus

Mulla on MS-tauti, josta johtuen rasituksensieto on kovasti alentunut, puolierot kropassa todella isot eli aiheuttaa jumitusta eripuolilla kehoa. Nämä NB-treenit ovat olleet pelastus! Pystyy vaihtelemaan treenien pituutta ja tekemään kevyempää tai raskaampaa eri viikkoja vaihtelemalla. Huippujuttu on myös se, että annat harjoitteisiin eri tasoja, koska kaikki haasteellisemmat jutut ei (ainakaan vielä) onnistu niin voi tehdä vaikka yhden haasteellisemman vaihtoehdon ja sitten loppuaika helpompaa versiota. Kaiken kaikkiaan tämä on parantanut elämänlaatua paljon, lihaskivut on hallinnassa, olo on rento ja tasapainoinen, puolierot kehossa vähentyneet merkittävästi, treenit eivät vie voimia muusta arjesta päinvastoin. Iso suositus siis 👍🏻

Susan Mäki

Natural Bootcamp valmennus, iso hatunnosto!! Takana erittäin kivulias ja hankala välilevyn pullistuma kesällä 2017 ja sitä ennen jo kipuja lonkissa ja selässä pitkän aikaa. Syksyllä 2017 töihin palatessa oli tunne, etten tiedä selviänkö tästä koskaan, pääsenkö liikkumaan miten ja milloin, kaikki oli erittäin epävarmaa ja edelleen kovin kivuliasta. Mietin, että mistä löytäisin apua itselleni liikkeisiin ja kokonaisvaltaiseen kuntoutukseen ja silmiini osui tämä valmennus ja Jukka Harju! Etsin tästä lisää tietoa ja tajusin, että joku muukin on selvinnyt pullistumasta tätä kautta kuntouttaen itse itsensä. Ja lähdin mukaan, muistaakseni vuoden vaihteessa. Tämä matka on ollut uskomaton! Se muutos, joka on hitaasti, mutta varmasti tämän valmennuksen aikana selässäni sekä jaloissani tapahtunut, on valtava. Siitä yhtenä esimerkkinä se, että olin jo varma, etten ikinä pysty enää juoksemaan ja toissa päivänä olen ottanut ensimmäiset juoksuaskeleet juoksumatolla kohta puoleentoista vuoteen. Itku oli kyllä lähellä, kun pystyin hetken juoksemaan ja vahva usko on, että tästä pikkuhiljaa, pienin askelin juoksumatkat voivat lisääntyä!  🙂 Iso kiitos Jukka Harju!  😀

Maarit Meinander

Väliaikatietoja! Aloitin juoksuharjoitukset vuoden alusta! Jukan ohjeilla 70%, tänään eka 5.5 km yhtäjaksoisesti! Ja povikivut poissa kokonaan! Kiitos tämän bootcampin ja Jukan ohjeiden!! Mä alan uskomaan että selviän toukokuussa siitä puolikkaasta 😍🤩 Kiitos Jukka näistä loistavista ohjeista!

Tarja Raivio

Täytyy sanoa että tämä valmennus on muuttanut omaa käsitystä treenaamisesta täysin.Nyt pari kuukautta vedetty 70%teholla ja tulokset nousseet nopeammin kuin koskaan. Olen hämmästynyt.

Arto Aaltonen

Ostin NB:n 16 v. pojalleni, joka pelaa sulkapalloa. Maajoukkueleirin testeissä venyvyys oli parantunut 4 cm:stä 16 cm yli varpaiden. Yhdellä kaudella nilkka venähti neljä kertaa ja tuli taukoja jumien vuoksi. Polvistakin oli puoli vuotta tauolla. Nyt mennyt puoli vuotta loukkaantumatta. Kisojen jälkeen ei ole enää yhtä jumissa kuin ennen. Itselläni hieroja ihmetteli 3 kk tätä tehtyäni, että tosi outoo, tää pinta on jotenkin irti. Olin käynyt kuukauden välein ja kolmannella kerralla jo huomattava muutos pintafasciassa. Tehdään myös vatsatreeniä ja rullat, pallot ja krapakin käytössä. Aivan mahtava löytö nää jumpat. Paras hinta-laatusuhde, kun vähän kaikkea on ennen kokeiltu pojan huoltoon. Eka juttu nää video-ohjeet, jota poika tekee oma-aloitteisesti lähes päivittäin. Tekee halleillakin ennen ja jälkeen treenin lämmittely osa 1 tai 2 ja liikkuvuusharjoittelua. Nyt haluais nähdä sut livenä😃

Annika Itälä

1. Valmennuksen treenit skaalautuvat todella hyvin sekä ajallisesti että tehojen osalta. Pidän etenkin siitä, että pyritään kuuntelemaan kroppaa ja tekemään treeni sen mukaan (yllättävää miten vaikeaa moinen asia on ollut sisäistää 🙂 ). Parempi tehdä väsyneenäkin päivänä vaikka tosi kevyttä ja rauhallista liikettä kuin jättää kokonaan tekemättä. Ja sillon kun on virtaa niin voi tehdä vähän reippaammallakin rytmillä.

2. Kroppaan on tullut lisää liikettä ja vapautta. Kaikki liikkuminen on alkanut tuntua 'turvallisemmalta', tuntuu että on vähemmän epävarmuutta tekemisessä kun ei oo niitä turhia lihaskireyksiä rajoittamassa koordinaatiota. Lisäksi rullailun myötä on alkanut aiempaa enemmän kiinnittää omiin jumeihinsa ja niiden hoitoon huomiota. Mulla on ollut rulla vuosia mutta opin oikeasti käyttämään sitä vasta viime vuonna.

Topi Santakivi

Pakko tulla tännekin hehkuttamaan millaisia tuloksia on tullut kun siirryin "oon koittanu vähän rullailla silloin tällöin..." - asenteesta "rullailen joka päivä" - asenteeseen: Aloitin säännöllisen, kevyen rullailun muutama viikko ennen viime kertaista Tampereen workshoppia, lähinnä jotta saisin siellä kivuttomasti tehtyä harjoitteet silloin vielä mulle liian kovalla Prorollerilla. Tästä aloituksesta on nyt kulunut pari kuukautta, ja olen huomannut että jalat ja selkä eritoten ovat paljon irtonaisemmat ja jalat palautuvat juoksusta paremmin. Hyvänä esimerkkinä eilinen juoksukisa, jossa pistelin 22 minuuttia yli anearobisella kynnyksellä mäkistä maastoa. Kautta aikain mulla on kisojen jälkeen pohkeet olleet niin kipeät että menee 3-4pv ennenkuin kärsii edes kevyelle lenkille lähteä. Nyt kun eilen rullailin kisan jälkeen extrana päivittäisen rullailun kylkeen niin tänään ei ole jaloissa mitään kipuja, ei siis mitään! Ja nyt äsken rullatessa ainoastaan pakarassa oli alue joka vaati pidempää painekäsittelyä. Haasteena on saada vielä takareisiin parempi tuntuma, ja hankinkin rumblen sitä varten. En ole varsinainen kirjoittaja joten en kerro tämän enempää mutta kyllä on ollut joka euron arvoinen peli, ei tarvinne hierojan pakeilla käydä enää ellei oikein pahoja treeniryppäitä tule.  🙂

Juha Tuomola

Mie olen 61 v mummo, 161'cm ja 55 kg, ja ehtinyt tehdä monenlaisia treenejä 😀
Treenaan salilla, yleensä 70-90 teholla, pitkiä sarjoja, moninivelliikkeitä pääasiassa.
Välillä otan maksimivoimat, ja sit taas palaan treenaamaan alemmalla teholla. Satsaan kestävyyteen ja liikkuvuuteen.
Esim jalkaprässienkka on 250 kiloa kahdella toistolla. Prässin antamalla liikelaajuudella.
Eikä ole pahempia jumituksia.

 

Kesällä sit pyöräilen työmatkaa 18 km suuntaansa 2-3 kertaa viikossa. Kulkee salitreenin siivittämänä kivasti.
Tämä NB on nyt vaikuttanut niin, että tuki on lisääntynyt huomattavasti , ja liikkuvuus tietty.
Vireystila, varsinkin aamu-umisena, kohonnut, ja jos mikä niin palautuminen arjen haasteissa.
Arki on kuitenkin täynnä touhua.
Ja levollinen, hyvä uni vielä päälle.
Nesteytän ja rullaan ja nesteytän ja rullaan 🙂
En olis parempaan filosofiaan voinut törmätä !
Oma filosofiani on mennä terveys edellä, muu tulee sit bonuksena.

Aila Turunen

Olen vuoden verran ollut koukussa tähän treenimuotoon ja hyöty on ollut erinomainen. Lantion alueen kiristykset ovat "historiaa", alaselkä/reidet voi hyvin ja aamuisin on ihana nousta sängystä kun ei kiristä.Minulla tulee noita ryhmätuntien aloituksia:15 min x 5/vko, 30 min x 1 + rullaukset/vko, tarpeen/tuntemuksen mukaan omat lisärullaukset, krapa, pallot 2-4 (joita vähemmän nykyisin tarvii, kun viikko sisältää huoltoa ohjaustunneilla, niin niistä hyötyy ittekin). Unta piisaa hyvin ja syvästi n. 7h, nesteytys kohillaan - vesi pullo kulkee mukana.

Sonja Angeria

Pakko myöntää että olen tehnyt vain niitä 15min treenejä, MUTTA olen tehnyt ne joka salitreenin alkuun eli 5x/vko ja huomaan näilläkin jo selvästi muutoksia: esim. kyykkytekniikka eniten on parantunut kun keho jotenkin aukeaa treeniä varten paljon paremmin kuin esim alkulämmittelyllä pelkällä crosstarinerilla! :0 :)ja siis salitreeneissä painojakin saa nostettua kun tekniikka paranee. Aion kuitenkin alkaa tehdä muitakin bootcamp treenejä tästä eteenpäin!

Sini Lindström

Olen tykännyt erittäin paljon. Liikkuvuus parantunut huomattavasti ja kolotukset hävinnyt kropasta vaikka 6 viikkoa vasta takana.

Jarmo Kuortti